سه شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳

توجه به معنویتی که گم شده است…

(زمان تقریبی خواندن: 2 - 3 دقیقه)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارگردان «رستاخیز عشق» در آخرین روزهای اجرای این نمایش گفت: احساس می‌کردم تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که در این شرایط سخت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بتوانیم با اجرایی ویژه و عرفانی توجهی را به معنویت گمشده در زندگی امروز مردم مبذول کنیم...

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه مدیریت به نقل از صبا، این روزها حسین مسافر آستانه نمایش موسیقایی رستاخیز عشق را که درباره بخش‌های مهم زندگی مولاناست، بر روی صحنه دارد. این اثر که به تهیه کنندگی جلیل اکبری صحت و با متنی از محمد رحمانیان بر روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد است، نمایشی است بدون کلام، مبتنی بر حرکت، موسیقی و نور که به دوره هایی از زندگی مولانا از کودکی تا جوانی، ازدواجش، حضورش در مدرسه و آشنایی‌اش با شمس تبریزی که سرآغاز بخش دیگری از زندگی اوست و همچنین رستاخیز او در دوره پس از مرگ می‌پردازد.

حسین مسافر آستانه گفت: در رابطه با مدت زیادی که از فعالیت تئاتر دور مانده بود گفت: واقعیت این است که کار تئاتر کردن در این شرایط سخت و کار جدی کردن بسیار سخت تر است. من به اصرار چند تن از دوستان خود مجدد این نمایش را به روی صحنه بردم، نمایش رستاخیز عشق پیش از این در سال ۱۳۸۵ به صورت خیلی محدود اجرای صحنه‌ای داشت، بعد از آن نیز رستاخیز عشق در کشورهای مختلفی اجرا شد، حقیقت پس از آن دیگر قصد تکرار این نمایش را نداشتم اما با توجه به جو عمومی تئاتر در این روزها و به اصرار چند تن از دوستان تصمیم گرفتم بعد از چند سال دوری از صحنه کارگردانی تئاتر، بار دیگر این نمایش را بر روی صحنه بیاورم.

کارگردان زخم مدینه اضافه کرد؛ اجرایی که در حال حاضر بر روی صحنه است به همت چند تن از هنرمندانی است که قبلا با بنده کار کرده و در گروه قبلی بودند و چند تن از هنرمندانی است که جدیدا به گروه اضافه شدند.

کارگردان نمایش‌های از خاک تا افلاک، حسنک کجایی، در قاب ماه، ضرورت اجرای نمایش رستاخیز را در شرایط کنونی را برگرفته از حال و هوای جامعه دانست و افزود؛ برای من ضرورت این اجرا در این روزها برگرفته از این مسئله است که احساس می‌کنم، هم اکنون حال و هوای خوبی در محیط پیرامون ما در جریان نیست و تنها کاری که از دست ما بر می‌آیدیآ این است که در این شرایط سخت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بتوانیم با اجرایی ویژه و عرفانی توجهی را به معنویت گمشده در زندگی امروز مردم مبذول کنی و از این طریق بتوانیم حال دل مردم را خوب کنیم.تائید بسیاری از مخاطبان که به تماشای این نمایش نشسته اند ما را در این مسیر ثابت قدم تر و استوارتر کرده است.

نمایش رستاخیز عشق که از ۱۴ آبان ماه کار خود را در پردیس شهرزاد آغاز کرد و تا پایان دی ماه میزبان علاقه مندان و مخاطبان هنر دوست است.

دیگر عوامل گروه اجرایی این نمایش عبارتند از: طراح حرکت: نادر رجب‌پور، آهنگساز: سعید ذهنی، طراح لباس: لادن سید کنعانی، دستیار کارگردان: سعید داخ.

اصغر فریدی ماسوله، بهزاد جاودان‌فرد، محسن گودرزی، مهرداد آبجار، علیرضا شریفی، محمد رضا شریفی و جمعی از بازیگران حرکت در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

 

didlogo.png
پایگاه خبری–تحلیلی دیدگاه مدیریت با اعتقاد قلبی و عمیق به ارزش های راستین الهی، اسلامی و انسانی می کوشد تا با انتشار اخبار و نوشته های متقن و مستند، رسانه و مرجعی امین و شایسته برای مردم عزیز و گرانقدر ایران اسلامی باشد.ما با تکیه بر قلم و دوربین هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و پژوهشگران خود می خواهیم در مسیر تحول آفرینی نقشی برجسته از آفرینش و بالندگی به یادگار بگذاریم و بشارت دهنده آگاهی، دانایی و دانستن باشیم.دراین راه پرفراز و نشیب وامدار هیچ حزب و گروه سیاسی نبوده و فقط به آرمان های بلند و متعالی نظام و کشور می اندیشیم.
© Copyright 2024 سایت خبری تحلیلی دیدگاه مدیریت. All Rights Reserved.

Search